آرین سیستم | شرکت نرم افزاری آرین سیستم

شرکت داده پردازی آرین سیستم تولید کننده نرم افزار های برنامه ریزی منابع سازمان و ارائه دهنده راهکارهای فناوری اطلاعات

آرین سیستم | شرکت نرم افزاری آرین سیستم

شرکت داده پردازی آرین سیستم تولید کننده نرم افزار های برنامه ریزی منابع سازمان و ارائه دهنده راهکارهای فناوری اطلاعات

آرین سیستم | شرکت نرم افزاری آرین سیستم
طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

وجود مؤسسه های مختلف با فعالیت های اقتصادی در شاخه دانش حسابداری ، پژوهشگران و مراجع حسابداری را به سوی یافتن راه حلی مناسب همچون نرم افزار حسابداری پیمانکاری برای ارائه صورت های مالی کشانده است تا استانداردهای خاص برای پیمانکاران و کارفرمایان حسابداری وضع شود و بدین وسیله بتوانند فعالیت های ساخت و ساز خود را در قالب قرارداد پیمانکاری در آورده و به اجرای طرح ها و تهیه گزارش های درون سازمانی بپردازند.

حسابداری پیمانکاری از روش های خاص حسابداری به حساب می آید و اصول و روش هایی برای پروژه های بزرگ همچون سد سازی ، جاده سازی ، پروژه های کوچک یا حتی ترکیبی از چند پروژه پالایشگاه و قطعات ماشین آلات دارد که در قرارداد پیمانکاری ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. پیمانکار به اطلاعاتی نیاز دارد تا بتواند سازمان را از بازار رقابت به گونه ای ثمربخش اداره کند. ثبتهای حسابداری پیمانکاری همان اطلاعات مالی و غیر مالی است که طی چندین سال برای یکسان سازی داده های مالی شرکت های پیمانکاری و ساختمانی جمع آوری و در نرم افزار پیمانکاری ارائه می شود.

حسابداری شرکت های پیمانکاری

در حسابداری پیمانکاری ساختمان ، شرکت ها باید به بررسی درآمد پیمانکاری بلند مدت با روش درصد پیشرفت کار بپردازند. در این سبک از محاسبه ، پیمانکار باید تمام هزینه های مربوط به پروژه را تخمین بزند و طبق آن و با در نظر گرفتن هزینه های واقعی درآمد هر دوره را تعیین کند. نتایج به دست آمده از این محاسبات با صورت وضعیت های تأیید شده و ارسالی بوسیله کارفرما فرق خواهد داشت و تفاوت موجود میان این وضعیت ها با روش هزینه به هزینه در تراز نامه ثبت می شود.

نحوه حسابداری پیمانکاری در شرکت ها چگونه است

نحوه محاسبه درآمد حاصل از پیمانها بر طبق اطلاعات بدست آمده از اصول هزینه یابی و بر اساس پیشرفت کار محاسبه می گردد. برای برآورد حسابداری شرکت پیمانکاری ، هزینه های انجام شده و هزینه های تخمین زده شده برای به اتمام رساندن پیمان مورد نیاز هستند. علاوه بر موارد ذکر شده ، با توجه به استاندارد 9 حسابداری ، حسابداری پیمانهای بلند مدت را نیز داریم. برای ایجاد و طراحی دارایی و یا ارائه خدمات ، قرارداد پیمانکاری ساختمان بلند مدت بسته می شود که پیمانی میان حسابداری پیمانکاری پروژه و کارفرما خواهد بود و مدت زمان پیمان هم به فعالیت های پیمان در دوره های مالی مختلف بر می گردد.

نرم افزار حسابداری پیمانکاری

نرم افزار حسابداری پیمانکاری شامل تمامی داده های مالی و غیر مالی است که توسط حسابدار مشخص می شود و سازمان را در مسیر کامیابی سوق می دهد. نرم افزار حسابداری پیمانکاری ساختمان این امکان را به مدیران سازمان ها  می دهد تا از زمان آغاز تا انتها ، پروژه های پیمانکاری و ساختمانی خود را مدیریت و محاسبه نمایند و در هر زمانی بتوانند با نرم افزار پیمانکاری از مقدار هزینه ها و همچنین سود و زیان اطلاع یابند.

امکانات و ویژگی های نرم افزار حسابداری پیمانکاری

  • قابلیت درج چک های پرداختی و دریافتی هر پروژه نرم افزار پیمانکاری بصورت مجزا
  • تعریف کردن مشخصات هر پروژه
  • امکان تهیه گزارشات انبارداری و خزانه داری
  • تعریف انبارها و کالاها
  • قابلیت خاص ثبت حسابداری و تجزیه و تحلیل صورت های مالی
  • شناسایی درآمد و تغییر برآورد های ساختمانی

با نکات قبل از خرید نرم افزار حسابداری پیمانکاری ساختمان بیشتر آشنا شوید

 یکی از نیازهای اساسی شرکت هایی که امور پیمانکاری و ساختمانی انجام می دهند ، وجود نرم افزار حسابداری پیمانکاری می باشد. با بهره گیری از نرم افزار پیمانکاری در هر لحظه ، از مقدار سود و زیان قرارداد پیمانکاری و پروژه های خود اطلاع خواهید داشت و آنها را مدیریت خواهید کرد. اما قبل از تهیه یک نرم افزار حسابداری پیمانکاری نظر شما را به چند نکته زیر جلب می نماییم:

  1. پشتیبانی از اطلاعات اسناد

همانطور که برای اطلاع از وضعیت مشتریان و مدیریت هر چه بهتر ، لازم است نرم افزار مدیریت مشتریان داشته باشید ؛ برای پشتیبانی از اطلاعات اسناد نیز نرم افزار حسابداری پیمانکاری را نیاز خواهید داشت و باید دقت کنید تا قابلیت پشتیبانی از اطلاعات اسناد را داشته باشد تا بدین وسیله بتوانید عملکرد شرکت را زیر نظر بگیرید و در ضمن مکانی امن برای ذخیره داده های خود خواهید داشت و بدین شکل از هر خطری که برای داده ها تهدید به حساب آید جلوگیر به عمل می آید.

  1. امکان کنترل بهای تمام شده کالای ساخته شده حین انجام پروژه

برای احتساب تصمیمات بهتر در حین انجام پروژه ساختمان سازی بایستی ابتدا به محاسبه قیمت تمام شده بپردازید و پس از آن نیز هزینه های ابتدایی و آخری را حساب کنید تا بتوانید با کاربری آسان این نرم افزار کارها را بهتر و سریع تر پیش ببرید.

  1. داشتن سرعت بالای پردازش اطلاعات نرم افزار حسابداری پیمانکاری

نرم افزار حسابداری پیمانکاری علاوه بر لینک شدن با سایر نرم افزار های مرتبط با پروژه های پیمانکاری و ساختمانی باید از سرعت بالایی برخوردار باشد تا بتواند بدون اتلاف وقت به پردازش داده ها بپردازد و در هر زمان فاکتورهای لازمه را صادر کند. این قابلیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا جایی که می تواند شما را با آسودگی خاطر در طول انجام پروژه یاری رساند.

  1. پشتیبانی برای آگاهی از وضعیت عملیات مالی

مدیران مالی و اجرایی سازمان هایی که با فعالیت های پیمانکاری و ساختمانی سر و کار دارند ، باید از وضعیت مالی بصورت دقیق آگاه باشند وگرنه درصورت خسارت دیدن پروژه ، هزینه های زیادی را متحمل خواهند شد که اصلا به صرفه نخواهد بود و حتی منجر به زیان انجام پروژه تمام می شود ، پس باید مثل یک نرم افزار حسابداری مالی برای آنها عمل کند و از عملیات صورت گرفته مطلع باشند.

نرم افزار حسابداری پیمانکاری و نکات قبل از خرید

 

  • ۹۶/۰۹/۱۱
  • بردیا محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی