آرین سیستم | شرکت نرم افزاری آرین سیستم

شرکت داده پردازی آرین سیستم تولید کننده نرم افزار های برنامه ریزی منابع سازمان و ارائه دهنده راهکارهای فناوری اطلاعات

آرین سیستم | شرکت نرم افزاری آرین سیستم

شرکت داده پردازی آرین سیستم تولید کننده نرم افزار های برنامه ریزی منابع سازمان و ارائه دهنده راهکارهای فناوری اطلاعات

آرین سیستم | شرکت نرم افزاری آرین سیستم
طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

امروزه در ایران بهره گیری مناسب از erp ایرانی به عنوان راه حل مناسب برای انعطاف پذیری سازمان با هدف ایجاد رضایت و کسب جایگاه برتر، با بهره گیری از اطلاعات و داده­ ها سازمان را به سمت مدیریت نوین هدایت می کند. شکی وجود ندارد erp در ایران با بهبود عملکرد سازمان در کلیه واحدها و زمینه ­های ثمربخش و مستمر سازمانی موجب بقاء در رقابت می شود. در این مرحله در سازمان­های تجاری، روانسازی و یکپارچگی فرآیندها با اجرای مطلوب و اثر بخش erp یک ارزش کلی و با اهمیت برای سازمان به حساب می آید.


erp در ایران و مدیریت زنجیره تامین (scm)

مدیریت زنجیره تامین برای برنامه ریزی و کنترل مواد نیازمند یک رویکرد یکپارچه سازی و یا به عبارتی فرآیند برنامه ریزی و کنترل عملیات جابه جایی و ذخیره مواد به بهترین حالت ممکن است. طبق نتایجی که از بررسی چند سیستم erp در ایران به دست آمده می توان اینگونه استنباط کرد که زنجیره تامین به معنای مدیریت صحیح اطلاعات می باشد و erp ایرانی در جهت دستیابی به این اطلاعات صحیح نیاز به سیستمی در راستای فناوری اطلاعات همچون نرم افزار erp دارد. از دیدگاه عملی اگر بخواهیم گزینه ای را در اختیار مدیران erp در ایران در زمینه فناوری اطلاعات برای بهبود عملکرد سازمان و scm قرار دهیم، برنامه ریزی منابع سازمانی ( erp ) گزینه خوبی می باشد.

با مجموعه های گوناگون سیستم erp در ایران بیشتر آشنا شوید

ابتدایی ترین نیازی که مدیران erp در ایران در زمان اجرای استراتژی احساس می کنند آشنایی با مراحل پشتیبانی برنامه ریزی منابع سازمانی می باشد. در کتاب ” برنامه ریزی منابع سازمان (erp) و فراسوی آن ” به نویسندگی گری لانجن والتر با موضوع مدیریت تولید و توضیحاتی درباره نظام های اطلاعاتی مدیریتی و برنامه های یکپارچه سازی کل سازمان و همچنین اصطلاحات و مراحل برنامه ریزی منابع سازمانی erp به خوبی اشاره شده است و هر مدیری که تصمیم به اجرای erp برای بهبود عملکرد و ارتباط درون و برون سازمانی داشته باشد، با درک مفاهیم برنامه ریزی منابع سازمانی نتایج خوبی را از اجرای erp ایرانی و در شرکت خود به دست می آورد. برخی از قسمت های تحت پشتیبانی  و یکپارچه نرم افزارهای erp که ممکن است در هر مجموعه ای متفاوت باشد شامل موارد زیر می باشد:


  • مدیریت عملیات تولید
  • خرید و دریافت
  • انبار و سربرنامه تولید
  • کنترل صورت حساب مواد
  • برنامه ریزی بودجه و کنترل مالی


مزایای پیاده سازی سیستم جامع برنامه ریزی منابع سازمانی erp

erp در ایران در شرایطی که در یکپارچگی کسب و کار تامین کننده اهداف و استراتژی های تجاری می باشد، روان سازی و تسهیل فرآیندهای تجاری با انتخاب یک سیستم erp ایرانی و بهره مندی از مزایای erp در ایران میتواند نقش حیاتی در پیشبرد عملکرد سازمانی داشته باشد. برخی از مزایای تاثیر erp که بر فرآیند کاری سازمان به دست می آید می توان اشاره کرد به موارد زیر :


  1. ایجاد یکپارچگی و افزایش سازگاری اطلاعات
  2. کاهش زمان انجام فرآیندها
  3. بهینه سازی سفارشات و تولید محصول
  4. فراهم شدن زیر ساخت های scm و crm به عنوان فاکتورهای جدایی ناپذیر
  5. یکپارچه سازی و سرعت بخشیدن به اطلاعات بخش های مالی، فروش و تولید
  6. امکان همکاری با شرکت های دیگر با کاهش هزینه و افزایش نتیجه بهتر


دلایل شکست سیستم erp در ایران

معمولاً در بهبود erp به تنهایی پیاده سازی یک سیستم erp ایرانی نمی تواند موجب حذف کلیه مشکلات سازمان بشود و اگر دقت کافی در استقرار و پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی erp اعمال نشود ضمن اضافه بر سازمان بودن هزینه ها در پایان کار، سازمان باید با یک برنامه ریزی منابع سازمانی ناکارآمد دست به گریبان بشود. یکی دیگر از دلایل شکست برنامه ریزی erp در ایران در سازمان­های مورد نظر عدم تمایل مدیران به اجرای فرآیندهای سازمانی با سیستم و برنامه­ های موجود بر پایه تکنولوژی erp در ایران می باشد و بیشتر اصرار به اجرای سیستم­های جزیره ای و قدیمی به جای سیستم­های یکپارچه می باشد.

  • ۹۷/۰۴/۱۶
  • بردیا محمدی

erp ایرانی

erp در ایران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی