آرین سیستم | شرکت نرم افزاری آرین سیستم

شرکت داده پردازی آرین سیستم تولید کننده نرم افزار های برنامه ریزی منابع سازمان و ارائه دهنده راهکارهای فناوری اطلاعات

آرین سیستم | شرکت نرم افزاری آرین سیستم

شرکت داده پردازی آرین سیستم تولید کننده نرم افزار های برنامه ریزی منابع سازمان و ارائه دهنده راهکارهای فناوری اطلاعات

آرین سیستم | شرکت نرم افزاری آرین سیستم
طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

روش های جدید برنامه ریزی تولید در کارخانه

هر شرکت فعال در صنعت تولید برای به حداکثر رساندن بهره وری و مدیریت عملکرد به یک آموزش برنامه ریزی تولید یکپارچه، استاندارد و کاربردی نیاز دارد. با این حال یک برنامه ریزی تولید یکپارچه و موثر در کارخانه فرآیندی پیچیده است و با پوشش دهی فعالیت های متنوع از در دسترس بودن مواد، تجهیزات و منابع انسانی در زمان و مکان مورد نیاز اطمینان حاصل می شود. برنامه ریزی تولید در کارخانه مانند نقشه راه تولید است و به شما کمک می کند تا بدانید برای تولید چه مسیری را می روید و چقدر طول می کشد تا به تولید برسید. در اینجا به برخی از مزایای یک طرح برنامه ریزی تولید موثر در کارخانه اشاره خواهیم کرد:


  • کاهش هزینه با حذف زمان تلف شده و بهبود جریان تولید
  • بهینه سازی استفاده از تجهیزات و افزایش ظرفیت تولید
  • بهبود در زمان عرضه محصولات و خدمات

عوامل کلیدی در طرح و برنامه ریزی تولید

برنامه ریزی تولید در کارخانه به نحو موثر و با درک صحیح از فعالیت های تولید، یک ویژگی کلیدی است که کارآفرینان و مدیران کسب و کار باید در روند تولید اعمال کنند. در اینجا چند نمونه از عوامل را برای آشنایی با آموزش برنامه ریزی تولید مطرح خواهیم کرد:


پیش بینی انتظارات بازار

برای طراحی و آموزش برنامه ریزی تولید باید یک سری قابلیت ها در زمینه اطمینان از فروش بالقوه را ارزیابی کنید. با اینکه در اکثر کسب و کارها در مورد فروش در آینده هیج اشکالی وجود ندارد، با این حال بر اساس اطلاعات تاریخ، روند بازار و سفارشات تولید در کنار برنامه ریزی تولید در کارخانه می توانید میزان اطمینان از فروش را پیش بینی کنید.


کنترل موجودی

برای اطمینان از توانایی سازمان در تامین موجودی، باید یک سیستم موجودی صحیح را در طرح و برنامه ریزی تولید در کارخانه در نظر بگیرید.


در دسترس بودن تجهیزات و منابع انسانی

زمانی که طبق فرآیند تولید، تمام سفارشات در خط تولید و خدمات در جریان است، آموزش برنامه ریزی تولید به شما کمک می کند زمانبندی فرآیند برنامه ریزی تولید در کارخانه را مدیریت کنید و برای اطمینان از استفاده خوب از روشهای برنامه ریزی تولید می توانید مطمئن باشید تاخیری در زمان تولید ایجاد نمی شود. برنامه ریزی و کنترل تولید ظرفیت عملیاتی تولید را به حداکثر و از میزان برنامه ریزی تولید در کارخانه تجاوز نکند. یک نکته دیگر اینکه عاقلانه نیست که برای ظرفیت کامل، برنامه ریزی تولید در کارخانه انجام شود بلکه بهتر است  اولویت های غیر منتظره و تغییراتی که ممکن است بوجود آید را در برنامه ریزی فرآیند تولید در نظر گرفت.


گام های استاندارد و زمان

به طور معمول در برنامه ریزی تولید در کارخانه کارآمدترین وسیله برای تعیین مراحل تولید شما این است که پردازش ها را به ترتیب برنامه ریزی خط تولید انجام دهید و سپس میانگین زمان لازم برای تکمیل کار را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که طبق روشهای برنامه ریزی تولید تمام مراحل تولید به صورت متوالی اتفاق نمی افتد و ممکن است بسیاری از قوانین برنامه ریزی تولید در همان زمان اتفاق بیفتند.


پس از انجام تک تک مراحل فرآیند برنامه ریزی در خط تولید ، خواهید فهمید که چقدر طول می کشد تا کل فرآیند تولید را کامل کنید. طبق آموزش برنامه ریزی تولید جایی که کار تکرار یا مشابه است، بهتر است که کار و زمان درگیر تولید را طبق اصول برنامه ریزی تولید استاندارد کنید.


عوامل خطر

یکی از مواردی که در آموزش برنامه ریزی تولید و استانداردسازی زمان تولید مطرح می شود، بررسی اسناد و گزارشات فعالیت های مشابه تولید است که به طور قابل توجهی روند برنامه ریزی خطوط تولید را سریعتر می کند. با جمع آوری اطلاعات تجارب گذشته تولید و ارزیابی زمان، مواد و خرابی های احتمالی و تجزیه و تحلیل موارد تاثیر گذار در شکست تولید طبق برنامه ریزی تولید عملی، به راحتی می توانید کنترل ها و حذف یا کم کردن های لازم را در تولید به کار بگیرید. روش کنترل عوامل خطر در آموزش برنامه ریزی تولید به شما این امکان را می دهد تا روشهای کاهش مشکلات بالقوه در عملیات تجاری خود را تجزیه و تحلیل کنید.


چطور آموزش برنامه ریزی تولید را شروع کنید؟

تمام فعالیت های تولید از برنامه ریزی تولید به زبان ساده آغاز و با تعامل فعالیت ها در هر مرحله تولید به پایان می رسد. به طور معمول آموزش برنامه ریزی تولید به مواد، تجهیزات، منابع انسانی، آموزش، ظرفیت و مسیریابی یا روش هایی برای تکمیل فرآیند تولید در یک زمان استاندارد می پردازد. همان طور که قبلاً هم اشاره شد فراموش نکنید که برای انجام یک پیش بینی فروش خوب، شما باید آن را بر اساس سابقه برنامه ریزی تولید در کارخانه سفارش سازی کنید. نحوه برنامه ریزی خط تولید به شکلی است که ابتدا باید به عناصر کلیدی خاص قبل از تولید بپردازید تا اطمینان حاصل شود که جریان کار بدون وقفه با یادگیری برنامه ریزی تولید در حال گسترش است.


سفارش مواد

طبق آموزش برنامه ریزی تولید، مواد اولیه و خدماتی که در برنامه ریزی تولید در کارخانه نیاز به زمان طولانی دارند یا فاصله حمل و نقل زیادی دارند و به عنوان سفارش شناخته می شوند، باید قبل از تولید بررسی و اعلام نیاز بشود. طبق نکات آموزش برنامه ریزی تولید، تامین کنندگان باید به صورت دوره ای برای شما مواد اولیه مورد نیاز را ارسال کنند تا از یک خط تولید بدون وقفه طبق برنامه ریزی تولید در کارخانه اطمینان حاصل شود.


تهیه تجهیزات

در آموزش برنامه ریزی تولید گفته می شود که تهیه ابزار و تجهیزات تخصصی برای آغاز فرآیند تولید ممکن است نیاز به زمان بیشتری داشته باشد. به یاد داشته باشید که تجهیزات ممکن است به صورت سفارشی ساخته شود یا به سادگی تنظیم شود. این نوع تجهیزات ممکن است قبل از ورود به فرآیند تولید نیاز به آموزش خاصی داشته باشد که تهیه و آموزش تجهیزات نکته ای مهم در برنامه ریزی تولید در کارخانه می باشد.


فشرده سازی

در جریان تولید ممکن است محدودیت هایی وجود داشته باشد که باید قبل از شروع تولید، در برنامه ریزی خط تولید این محدودیت ها ارزیابی و طبق آموزش برنامه ریزی تولید محدودیت ها را از بین ببرید. هنگام ارزیابی محدودیت های تولید طبق آموزش برنامه ریزی تولید تنگناهای احتمالی را در نظر داشته باشید و با در نظر گرفتن این که این تنگناها چالشی مداوم برای هر کسب و کار است آگاه باشید که از یک مرحله به مرحله دیگر تولید این تگناها تغییر می کند و بر اساس این باور و طبق آموزش برنامه ریزی تولید محدودیت ها را مدیریت کنید.


استخدام منابع انسانی و آموزش

در آموزش برنامه ریزی تولید مواضع مطرح شده کلیدی یا تخصصی تولید ممکن است نیاز به آموزش گسترده در مورد تجهیزات تخصصی، پروسه های فنی یا الزامات قانونی داشته باشد. بنابراین کارکنان تولید باید بعد از آموزش برنامه ریزی تولید به طور کامل در مورد مهارت های خود مصاحبه شوند. هنگام استخدام آنها، وقت کافی برای آموزش فراهم کنید و مطمئن شوید که قبل از شروع کار در واحد تولید، به میزان کافی تسلط به مباحث آموزش برنامه ریزی تولید در کار خود را دارند و این اطمینان حاصل کنید که روند تولید شما به آرامی و طبق آموزش برنامه ریزی تولید جریان می یابد.


در ادامه:

طرح پایه ای برنامه ریزی تولید در کارخانه، برنامه ریزی جزئیات فعالیت های روزمره را فراهم می کند و با توجه به عنوان سفارشات فروش الویت بندی در آموزش برنامه ریزی تولید در نظر گرفته می شود. بنابراین توجه به اهمیت سفارش فروش در جریان کاری و ارزیابی برنامه ریزی و کنترل تولید برای شما مشخص می شود که آیا شما آماده تولید یا ارائه خدمات می باشید یا نه. شما باید تعیین کنید:


آیا فهرستی از انجام کار در نقطه شروع کار دارید؟ اگر نه پس باید زمانی که شروع به انجام تدارکات لازم در تولید می کنید تا پایان کار را در یک برنامه ریزی تولید در کارخانه زمانبندی کنید.

آیا منابع تولید در دسترس هستند؟ آیا کارکنان آشنا به آموزش برنامه ریزی تولید دارید؟ آیا از ماشین آلات مورد نیاز استفاده می کنید؟

آیا زمان استاندارد مناسب در تولید موجود است؟ اگر نه، پس این کار باید برنامه‌ریزی شود.

شما باید مراقب باشید که فاکتورهای ریسک در تولید را به حداقل برسانید و در جریان باشید که بسیاری از عوامل می‌تواند تحویل را به تاخیر بیندازد و نتیجه‌ای معکوس داشته باشد.


ارتباط با طرح آموزش برنامه ریزی تولید

بعد از اینکه با معیارهای آموزش برنامه ریزی تولید آشنا شدید، باید اصول برنامه ریزی تولید در کارخانه را به کارمندانی که آن را اجرا خواهند کرد ارسال کنید. شما می توانید ضمن آشنایی با برنامه ریزی تولید به راحتی در نرم افزار برنامه ریزی تولید، اجرای فرآیند برنامه ریزی در خط تولید را سرعت ببخشید. با این حال برای برقراری ارتباط بین برنامه ریزی تولید در کارخانه با کارمندان نیاز به یک نمایش دیداری مانند مانیتور کامپیوتر وجود دارد و باید در هر زمان و بروز رسانی شده در دسترس کارمندان باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی